Juli

Juli
Nicktistlar

måndag 27 oktober 2014

Måndag med golf och måndagsklubb.

Hösttouren går vidare, i dag besökte vi Slite GK. Molnigt, blåst men uppehåll och klädda som vi var efter dagens datum så var vi alla tvungna att lätta på klädseln efter tre spelade hål. Dryga tretton grader är ju nästan sommarväder.Jag har börjat komma i slag så här i säsongens sista skälvande dagar. Bara jag lär mig att klara av att ha fikapaus och låta bli att tänka på hur bra jag egentligen spelar. Nu fick jag ett par dåliga hål efter fikat men jag kom igen och vann första nio och sammanlagt med ett resultat som låg ett över banans par netto.
Här står mina tre spelkompisar beredda att slå ut på första tee.
Flaggan visar hur mycket det blåser och första slaget är rätt in i motvinden.

Hann lagom hem för att hoppa in i duschen, byta kläder och slänga mig på cykeln bort till rest, Visborg där Måndagsklubben håller till. Gubbarna på bra spelhumör som vanligt och i dag var Pilla och Leif Olin gäster. Pilla sjöng och Leif hade släpat med sig sin hammondorgel. Det är en av de få av den gamla sorten som finns kvar. Nu påstods det att två stycken till hade fått Gotland som hemvist. Jag fick en liten förevisning av Leif efteråt av orgel och det fristående kabinettet som skapar ljudet med sina snurrande hornelement. Ett helt år tog det att renovera den vid en hammondnörd i Norrköping som Pilla sa. Och som hon sjöng var det så att man kunde drömma sig tillbaka när de var runt och spelade på danserna förr som Leif Olins eller Nilos och vad de hette. Nostalgi, nostalgi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar