Juli

Juli
Nicktistlar

lördag 18 oktober 2014

Återhämtningsdag..

Torsdag var jag ombedd att hämta nyckeln till lokalen där vi spelar bridge. Janne som annars håller i det var bortrest. Vi blev tolv st, sex par som spelade och det gick väl sådär för mig och Anja. Efter att jag räknat så slutade vi precis utanför prispallen. På kvällen blev det Rummelraj i Vallstena, som vanligt kaffedrickande, en hel del prat och till slut en hel del sång. Vi har dåligt med engagemang men vi har ganska kul på våra möten ändå. Vi planerar att eventuellt ha ett nytt Café nyfiket med önskeprogram. Kan ju vara kul att prova på att lägga fram en lista och så får folk önska repertoar.
Vi får väl se om det kan bli nåt.
Fredag blev det tidigt upp för storebror ville spela Gotskas bana. Kvart i nio gick vi ut därute och sen kände vi oss nästan jagade hela rundan. Veteranerna därute spelar ju banan minst tre gånger i veckan och de slår lång och rakt och undan går det. Vi hade en treboll i hälarna första nio, sen skulle de vänta in en fjärde man så då blir det lugnt tänkte jag. Men icke de gick lika fort i alla fall. Sen bjöd jag brorsan på lunch och vi gjorde upp en del affärer. Storasyrran kom förbi lagom till fika på maten och sen tror jag han hittade ut ur mina kvarter för jag har inte hört nåt annat. Han var lite tveksam om han skulle köra ut på Allégatan eller han skulle ta andra hållet åt Söderväg.
Sen var det dags att börja förbereda sig till kvällen, vi hade Öronfröjdfest, Vi blev nästan tjugo personer och altarna hade fixat till en Midsommarfest med allt vad det innebar. Olika sorters sill, lax,potatis och lite småvarmt som det heter. Drycker fick vi ha med oss själva och somrig klädsel var anbefalld. Hela sångboken med snapsvisor, mer eller mindre inövade låtar och naturligtvis Sommarpsalm. Och som vanligt var jag med och såg till att det blev ordentligt städat och låst. Vi har kul på våra fester men man är ju låg dagen efter så i dag har det inte blivit mycket gjort. Sen frukost, melodikryssande, lite återhämtning på soffan, uppdatering av PRO:s hemsida, lite mat har jag ju fått i mig. Och i kväll var det säsongspremiär för Så mycket bättre, andra avsnittet av Downtown Abbey såg jag så nu är det dags att inta ryggläge igen, för mer återhämtning.

Eftersom vi hade midsommartema och var ombedda att gärna ta med blommor till festen
var jag ute i går eftermiddag och plockade en bukett med sju sorters blommor på det gamla A7-fältet. Fick dock varken blommor eller flickor med mig hem att lägga under kudden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar