Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 15 oktober 2014

Musik, möten och mer musik.

I går var jag till lillsyrran med skivan jag köpte för henne på jazzklubben sist. Ale Möller och hans medmusikanter på skivan. Hon fick naturligtvis bjuda på fika när vi lyssnade igenom hela skivan. Lika bra nu som när jag lyssnade på dom live. Passade också på att fixa till en sista fördelning av pengar som fanns efter försäljnig av en del grejor.
I dag var det dags för månadsmöte ute i Västerhejde. Göran Wahlqvist från Röda Korset var gäst-föreläsare och han hade nog kunnat fylla upp några timmar till med sina berättelser om vad de gör och lite annat. Precis när mötet skulle möta fick jag ett samtal från vår körledare i Öronfröjd att haon var tvungen att ställa in kvällens övning, hennes yngsta flicka hade blivit dålig. Försökte få tag på någon som kunde maila ut till alla om det. Lyckades efter många om och men och såg fram mot  en kväll där jag kunde skriva rent protokollet och sen ta det lugnt. När vi var klara sa Maj-Lis att hon och Ella skulle gå på bio och se Tusen bitar, Björn Afzelius och när hon frågade om jag skulle hänga med så nappade jag direkt. Syrran och jag har sagt att vi ska gå och se den men det blir ju aldrig av.

Så nu sitter jag här med ett färdigskrivet protokoll som har kompats av Björn på Spotify, Han har ju gjort hur mycket låtar som helst. Frågan om jag kommit i säng innan jag ska ner i tvättstugan i morron bitti. Så syrran, jag fick inte sällskap av dig den här gången och jag vet inte om jag går och ser den en gång till. Man kan ju inte sjunga med i låtarna som man så gärna vill när man sitter där i biomörkret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar