Juli

Juli
Nicktistlar

tisdag 29 juli 2014

Golf, golf och mera golf.

Löste melodikrysset med dotera och hennes sambo i lördags, passade på att få sommarfrisyren fixad samtidigt. Den store hade varit ute och rumlat på fredagskvällen och när han kom upp så tyckte jag att han kunde pigga upp sig med lite golf. Det slöt med att mor, söner och moffen åkte ut till Lugnet för en golfrunda trots värme och att jag skulle spela på När både söndag och måndag. Dotera vann med samma poäng som den store tätt följd av mig, attans oxå.
Söndag var det dags för den årliga Närkampen, en tävling mellan Gutar och Mavar i först nio hål foresome och sen nio hål individuell match. Gutarna vann, som vanligt höll jag på att säga. Efter var det förbrödring med grillat och potatisgratäng i solen på baksidan av restaurangen. Passande drycker till där det även fanns gotlandsdricke för den som ville ha. Bodde kvar i en stuga därute för redan kl 06:30 var det samling för tjugoåtta herrar som skulle kämpa i Sillgolfen. Lagom till samlingen så började det regna och åska så starten blev försenad. Så småningom försvann åskvädret ut mot havet och norrut så vi kunde starta. Bara för att märka att det kom ett eftersläntrande åskmoln så efter två hål blev vi inkallade för att det skulle gå över också utan att några golfare skulle nedkalla blixten i baksvingen med klubban.
Vi fick inta sillunchen i maskinhallen för det kom mer regn lagom vi hade spelat färdigt. Fick som tur var skjuts hem och kunde ovaggad somna i min egna säng.
Väckarklockan på ringning behövdes inte utan jag kom upp i tid och med frukost i magen och några mackor och fika med mig var jag ute i Etelhem kl åtta i avtalad tid. Där stod allt möbelbussen och storebror och två gubbar hade precis börjat att plocka ner grejor från vinden, nerför den smala, branta trappan. Efter en och en halv timme var bussen fullproppad, jag hade väl svettas en liter och inmundigat minst en halvliter vatten, för varmt var det och mycket bärande på tunga möbler och flyttkartonger. Systersonen som också dykt upp hade med en släpkärra. Den lastades full med sånt som skulle till tippen och när han åkte så plockade vi i lite i storebrors bil som inte hade fått plats bussen. Det blev dags för mig att dra mig till stan för de hade kommit på att det var lika bra att ta lägenheten i dag också. De kom halv ett och kl ett var det redan utplockat det som skulle med. Så nu är det ett tomt hus och en kanske inte så tom lägenhet kvar att städa upp.
Var nere hos lillsyrran nu i kväll för att hjälpa henne med lite slutsummering och cyklade längs klintkanten hemåt i strålande men lite disigt väder. Kom just när färjan lämnade hamnen och utanför låg en femmastare som också hade börjat gått norut. Kunde inte motstå att trots motsol och långt håll ta några bilder med mobilen. Klicka för att få bilden större.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar