Juli

Juli
Nicktistlar

lördag 26 april 2014

Golf och sång.

Fint väder hela veckan men isiga vindar när man går ut och försöker njuta av solen. Nåja premiär med shorts på golfbanan i tisdags. Skulle ut och skriva på ett protokoll på Gotska och då Hasse W frågar om jag har klubborna med mig. Hem och hämta och ut igen, sen gick vi fem och ett halvt hål. Det är hans ronda innan han åker hem efter dagen därute. En egen liten specialare, tian, elvan, tvärs över till femtons green. Sen sexton, sjutton och arton, föredömligt kort och snabbt men ändå lite luft och motion.
Månadsmöte i PRO på onsdagen som tar nästan hela dagen med förberedelse och efterarbete. Öronfröjd på kvällen, första gången som jag tyckte det började kännas bra inför den lite improviserade konserten på kvällen den tjugoförsta. Sångerna börjar sitta.
Torsdag morgonen chockar jag grannfrun när hon kommer med täckjacka i snålblåsten och jag kommer upp från tvättstugan i shorts,t-shirt och barfota i sandalerna för att hänga ut tvätt. Friskt men kanske inte lämpligaste klädseln.
Ut tidigt till När på fredagen för att tillsammans med Brittis och Roffe spela golfbanan därute. Börjar bli tradition att vi möts därute en gång om året när de är nere en vecka för att fira våren härnere och passa på att gå några av våra banor. I går hade vi den turen att fyra av Kåksgubbarna var ute och spelade så de fick sig en liten uppvisning av det ädla spelet. Ursprunget till golfen ?
Lite planerande inför tävlingarna därute med ordförandeparet och kansliet och sen var det dags att dra sig norrut. Till Vallstena för en sista slipning inför vårt engagemang på Valborgsmäss. Där satt Perra omgiven av son, dennes sambo och lille Filip, snart två år. De åt middag utomhus och det visade sig att Perra hade årsdag utan att han hade sagt något när vi bestämde sista repdag. Det blev sångövning och tårtkalas med en liten fille som ville vara med och sjunga "lille katt" med jämna mellanrum.
När jag senare drog hemåt så hade jag redan frost på biltaket, brr !

2 kommentarer:

  1. Visst är det underbart att golfsäsongen är här igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men det är ju så mycket man ska hinna med den här tiden.

      Radera