Juli

Juli
Nicktistlar

torsdag 30 augusti 2018

Hå, hå, jaja.

  Känner mig ordentligt mör i kroppen i kväll. Har varit ute på Kronholmen och spelat Öppen veterandag. Spelade i par med broderen, nio hål bästboll där det bästa resultatet av oss på varje hål räknas. Sen nio hål där vi båda slår ut och sen väljer boll och fortsätter genom att slå varannat slag. I det "individuella" gjorde vi kardinalfelet att spela bra på samma hål och dåligt på samma hål. Tvärt emot vad man ska göra, spelar den ena dåligt ska den andra spela bra om det ska bli optimalt. Däremot på Greensome så hade vi nytta av att min bror i kraft av sin ålder står lite längre fram och då får jag ett bättre läge för andraslaget. Men till slut så stod vi där med ett ganska mediokert slutresultat.

  Och som sagt kroppen känns förbajat seg och hela jag är överhudtaget riktigt trött. Varken Diamond league eller datorn klarar av att hålla mig vaken. Så för att orka med nio hål i morgonkväll på När så blir det inget mer skrivet här i kväll.

2 kommentarer:

  1. Det var nog vädret som gjorde sig påmint. Väderomslag och regn känner i alla fall jag av (inbillar jag mig).
    Hoppas att dagens golftävling blir av. Här ser det ut som om regnet dragit vidare.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag får nog skylla på vädret. Krögargolfen blev av med en
      hel del blöta. Men efter bastu och mat så är det våta glömt.
      Kram, Anders

      Radera