Juli

Juli
Nicktistlar

tisdag 23 juli 2019

Snart Juli slut också.....

... och det verkar bara gå fortare och fortare. Har ännu inte fått min balkong inglasad men det verkar som mina taggiga kompisar trivs ändå.

  Har varit i väg på en del golf men det har inte gått något vidare faktiskt. Men jag får väl vara glad att jag till och med orkade med tjugosju hål förra måndagen. Vi spelade Herrdag, först nio hål på Ljugarn därefter lunch och transport till När för ytterligare arton hål med efterföljande middag med prisutdelning.
  Var visserligen ganska mör på tisdagen men spelade arton hål i torsdags på När. Och i går var det familje- fejd på Slite. Kom på delad sista plats och resultaten blir faktiskt bättre för var gång.

  Här i det nya boendet har jag hållit på en hel del med att hjälpa till med uppackning och montering av nya möbler. En del inne men många stolar, soffor och bord för att vi ska kunna sitta ute när det är finväder. Det har blivit så att det är en rätt fast grupp på uppemot nästan tjugo stycken som hänger på de olika aktivitet-erna som våra värdinnor bjuder på. I dag var det gemensam lunch i samlingslokalen med efterföljande fika i våra nya utemöbler. I går kväll var vi sju stycken som spelade brus, och i morgon är det sittgympa. Var och en deltar efter lust och bästa förmåga i det som bjuds. Jag knallar för det mesta ner när jag vet att, nu är det nog dags för fikastunden. Och i morgon ska jag ner åtminstone till fikat, ett årsdag"barn" skulle ställa in en tårta i kylen innan han drog för eget firande.

1 kommentar:

  1. Ja, nu är juli definitivt slut och vi är redan en bit in i augusti. Snart lägrar sig lugnet över ön. Det är roligt med turister, men ganska skönt när de åker hem igen.
    Det låter som om du har fått ett bra boende.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera