Juli

Juli
Nicktistlar

söndag 14 oktober 2018

Helgen är slut.

  Så har det då gått en helg igen och det har inte blivit så mycket gjort för min del. Det vanliga lördagskryssandet i går och lite plock här hemma.

  Fixade till en gryta/soppa av egenodlat, potatis, morötter, lök både gul och vit och grönkål. La i en bit lax och en bit torsk och en hel del kryddor. Blev riktigt gott att att ha till GT:s lördagskryss, som jag tycker är riktigt klurigt. Brukar ta nästan hela veckan innan jag blir klar, eller nästan klar med det. För att hålla skallen i trim kan jag meddela att det är vatten i ölglaset.


 I dag har jag varit på Gotska och spelat arton hål med min före detta jobbarkompis. Hon gör framsteg, gick betydligt bättre i dag än vad det gjorde på Lugnet förra gången. Då spelade vi bara nio hål men i dag gick vi in och tog en bra fikapaus efter nio. Sen gick vi ut igen och spelade sista nio, det var första gången hon spelade sista nio och det märktes att orken tog slut på de sista två, tre hålen.


  Kaktusen som fick agera stöd när kompisen blommade är nu själv på gång. Börjar slå ut nu i kväll och blomman är för tung för det klena skaftet så jag har fått gjort ett provisoriskt stöd för de trettiosex timmar som den blommar. Fler bilder i morgon.

2 kommentarer:

  1. Vad jag förstår så har det varit ett utmärkt golfväder den här helgen.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uppemot tjugo grader, och i dag var det sol och nästan vindstilla.
      Kram,Anders

      Radera