Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 23 maj 2018

Onsdag

  Låg och drog mig länge i morse, frukost med medicinering. Planterade om några växter, en pelargon som har stått och sett tråkig ut. Nu får den stå i ny jord på balkongen så nu ska den väl trivas. Sen en liten kaktus som var på väg att växa ur omskolningskrukan. Var och handlade och passade på att ta med en låda hem till lunchen.

  Efter lite korsord på balkongen åkte jag upp till lotten. Ogräsrensning medelst kupning av potatisen och så lite annan rensning. De första rädisorna för året var inte stora men de var goda. Så gräsklippning av lotten bredvid och när jag var klar med det så kom grannen cyklande. Liten pratstund och jag fick i ögonvrån en fågel som flög in i holken på den fallfärdiga stugan. Holken hänger i sol hela dagen så grannen tyckte att det kan inte vara möjligt att det är fåglar i den. Och förresten ska dom riva den på lördag/städdag sa han. Men sen sa han att nu flög det ut en fågel. Jag dit och kollade och kunde se att spikarna till taket på holken lätt kunde dras ur. Gjorde så och fick se tre små ägg och ett litet ben på en precis nykläckt unge. Konfererade med grannen, vad gör vi nu. Ska vi stoppa rivningen av den fula kåken, nej då kommer den aldrig bort. Jag kollade och kom på att den sitter med fyra spikar, gick lätt att få loss och flyttades till ett träd bredvid där den var mer i skugga. Plöstligt kom två oroliga Pilfinkar och undrade var holken tagit vägen. Försökte leda dom på rätt spår men det gick inget bra, trots att jag stod och pratade med den ena på så pass nära håll så jag nästan kunde nå den. Får hoppas att den lilla nyfödda krabaten kan ge nåt ljud i från sig så att de hittar. Jag har gjort vad jag kunde tyckte jag, hade vi inte fått sett att det var liv i holken så hade den åkt med när stugan rivs på lördag.

  Genrep inför  måndag och onsdags framträdande i kväll, gick ganska skapligt. Sen får vi väl se hur det går på måndagkväll i Visborgskyrkan när vi ska presentera hur vår musik låter. Sen är det riktig konsert som avslutning på onsdag. I höst söker jag mig andra vägar med mitt sjungande, om jag nu ska fortsätta att vara med i nån annan kör eller vad det blir. Har ju Rummelraj att få utlopp för min stämma men den som lever får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar