Juli

Juli
Nicktistlar

tisdag 8 maj 2018

Och allt ska man ju vara med på.

  Kom i väg till mötet i god tid, en gedigen dagordning hade vi framför oss. Vi var nästan hela styrelsen i dag. Den ena punkten efter den andra betade vi av, har kommit underfund att det är svårt att vara med i debatten för jag kommer ju efter i skrivningen. De pratar ju fortare än jag hinner med så det blir stödpunkter men då gäller det att jag sätter mig direkt och renskriver när jag kommer hem. Nu blev det inte så för jag hämtade den lille för en golfronda på Gotska.

  Gick inget vidare, eller rättare sagt, det gick riktigt dåligt för mig. Fick stryk av lillskiten med tio poäng. Jag hade märkligt svårt att få till kloka slag och puttningen ska vi inte prata om. Fick bjuda på glass efter vi kom in, säsongens andra. Åkte hem och skrev ett protokoll som jag var rätt nöjd med. Sände ut till de andra i styrelsen för granskning. Och har ännu inte fått nån kommentar.
Snygg uppvridning, med lite träning och finslipning kan han gå långt.
Sen ska ju viljan finnas, betydligt sundare spelplats här än en sunkig
inomhushall med en massa svettiga innebandyspelare. Eller ?

2 kommentarer:

  1. Jag måste också skriva protokollen ganska omgående. Kråkfötterna är svårlästa och minnet dåligt, så det är förutsättningen för att det ska bli någorlunda rätt.
    Lycka till i fortsättningen med golfen. Rätt vad det är slår du "lillskiten".
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Risken är att han blir bättre med mer träning och oftare och jag blir äldre
      och tröttare. Men det gör inget, vi har rätt kul ändå och så länge han vill
      leka med mig så.Ha en bra helg du med. Kram, Anders

      Radera