Juli

Juli
Nicktistlar

fredag 25 maj 2018

Fredag utan några förpliktelser.

  Var meningen att jag skulle ha ett möte i dag men det blev inte så, uppskjutet till nästa vecka. Blev en slappardag i stället. Cyklade ner till Söderport och ställde cykeln där. Gick runt i stan som en vanlig turist, ner en sväng i Botaniskan och upp vid kyrkberget. Gick runt några timmar innan jag var tillbaka till cykeln igen. Då cyklade jag ut bergsgatan för jag tyckte att det låg en kryssningsbåt inne. Mycket utlänningar i stan hade jag också märkt.

  Mycket riktigt där låg en båt vid nya kajen. Aurora som kom närmast från Oslo och går vidare till Tallin under kvällen. En dag har passagerarna på sig att göra Gotland. Cyklade hemåt och tillbringade en hel del av eftermiddagen på balkongen med en bok. Och nu är det snart dags att gå til vila.

2 kommentarer:

  1. Det är skönt med såna dagar. Det behöver man då och då!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, absolut, men nu är Maj snart slut och då ska det bli lite
      mer lediga dagar. Kram,Anders

      Radera