Juli

Juli
Nicktistlar

söndag 27 maj 2018

Å så var det redan söndagkväll.

  Dagarna går fort, snart är vi inne i Juni och sen står det inte på förrän snön yrar kring oss igen. Nja, nu ska jag väl inte måla den lede på väggen. Men visst snurrar dagarna på fortare nu än när man var barn.
I går var det A-kusinsträff, vi var ett antal kusiner på vår mors sida som brukar träffas en gång om året. I går var det mina systrar som stod för det och vi var i lillsyrrans föreningslokal. Vi hade den enda kvarvarande kusinen med som nyligen fyllde nittio år. Sen är vi A-kusiner på väg att bli till åldern också. Nittioåringens yngsta barn är ännu kvar i yrkeslivet några av dom. Men trevligt hade vi med mat, kaffi och kakar. Och en himla massa prat. Hjälpte mina systrar att ställa i ordning lokalen innan jag cyklade hem. Och när jag kom hem satte jag mig framför datan och fixade till en del.

  I dag bjöd dotera och mågen med mig ut på När för en golfrunda. Utan uppvärmning, som de andra två, höll på med gick jag ut och gick ett bättre än mitt hcp första nio. Sen tog väl naturen över så att andra halvan gick lite sämre. Är ändå helt nöjd med att jag kan gå ut och spela och inte känna av något av mina krämpor. Kom tvåa i den inofficiella tävlingen, slagen med ett poäng. En riktigt trevlig dag trots att blåste tog i ordentligt. Men det är ju så att har man motvind på en del hål så har man ju medvind på andra.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att vi har alldeles för lite sommar och för mycket vinter, så det gäller verkligen att ta vara på och njuta av den härliga tiden vi har nu.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, det är svårt att hinna med allt man vill göra bara.
      Man får välja godbitarna. Kram,Anders

      Radera