Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 25 april 2018

Mitt i veckan

  Radade upp onsdagsransonen av medicin vid frukostbordet. Åtta st av en sort som är meningen att de ska harmonisera med injektionspennan jag sätter i låret var onsdag. Plus då den dagliga dosen av en plus två. Torsdag och fredag blir det en extra som ska motverka biverkningar av de åtta jag tar. Brukar tänka på hur det blir om jag ska fortsätta med det här och hur många gånger jag ska undra. Är det onsdag i dag eller var det i går och vad gör jag då.....när senildemensen sätter in.

  Kom underfund i dag att hjärnan jobbar inte på lika bra som för tjugo år sen, eller som i ungdomen. Vi hade blivit inbjudna av PRO Byggfacken att vara med när de anordnade kval i PRO-vetartävling. Vi har haft ett lag varje år men nu fick jag med mig två av de nyare medlemmarna. Två minuter är inte mycket för att besvara tre frågor. Hjärnsläpp ett par gånger men ändå kul att vara med tyckte vi tre. Av trettiosex möjliga lyckades vi få tjugofyra och belade femteplatsen. De som vann hade tjugoåtta, vårt förstalag kom tvåa på tjugosju. De andra två lagen från Byggfacken fick utslagsfrågor eftersom de hade tjugosex bägge lagen. Vi ska ta vårt förstalag i distriktfinalen är det tänkt, men vi, jag, blir inte ledsen, inte mycket i alla fall, om vi blir slagna. Lite försmädligt när man inte kommer i håg vilken stad Foppa gjorde sitt straffmål, och inte kan komma på Gottröra.

  Kören var faktiskt roligt i kväll, vi sjöng igenom i rätt ordning det program som vi ska uppträda med på måndagen i Visborgskyrkan och på onsdagen som avslutning på terminen i Vårdklockans kyrka. Vi kom dock underfund att vi var tvungna att slopa en del ur repertoaren i Visborgskyrkan. Var på gott humör hela kvällen ! 

2 kommentarer:

  1. Visst blir det allt svårare att plocka fram gamla kunskaper. Många av dem ligger djupt fördolda i hjärnvindlingarna. Är man med i en tävling och ska ha fram svaret kvickt blir det ofta problem.
    Vi hade ett 3-mannalag i Hjärnkoll förra året och vann Gotlandsuttagningen, men när den den "riktiga" tävlingen började blev vi snabbt utslagna. Vi var väldigt dåliga förresten!!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är attans så svårt att få fram det, man förstår hur det är när man hör
      på Ring så spelar vi eller ser Vem vet mest. Då kommer det berömda hjärnsläppet.
      Men nu får vi läsa på inför distriktfinalen. Kram, Anders

      Radera