Juli

Juli
Nicktistlar

torsdag 26 april 2018

Nypremiär, äntligen.

  Åkte ut till Gotska i dag för jag tänkte att jag ska ju spela tävling med storebror på lördag. Jag måste ju prova och se om jag överhuvudtaget kommer i håg hur man gör. Nu hade jag sån tur att det kom en annan Närspelare som hade tänkt att spela nio hål. Jag så gott som övertalade honom att betala in spelrätten på Gotska och vi bestämde att vi går ut. Han skulle byta skodon och hämta klubborna så jag tog en kopp kaffe och gick i kring i klubbhuset. Stannade till inför HIO-tavla och vem får jag se gjorde en HIO på nian här på Gotska i september, jo min blivande spelkompis.

  Vi gick ut och slog ut våra bollar och jag frågade naturligtvis om HIO-n. Det var bara tur sa han. Vi slog väl inte så fantastiska slag någon av oss. Men det var ju årspremiär för oss båda, för min del var det drygt sju månader sen jag spelade sist. Vi spelade dock upp oss efterhand och på åttan gjorde jag ett över par och lyckades med ett par på sista. När vi kom till nians tee talade han om att han gått ensam när han gjorde sin HIO. Han hade slagit ett för långt slag så han gick fram och började leta bakom green. Då hade han sån tur att spelarna som gick i bollen framför hade stått en bit i från när han slog. De sa till honom att gå fram till hålet och titta, där låg bollen, den hade tagit i flaggan och ramla rakt ner i koppen. I och med att han hade vittnen så kunde han registrera HIO-n, annars hade det varit lite försmädligt.

En ganska lyckad årspremiär för min del och jag ska försöka låta bli att spela bort mig på lördag. Kan nog bli fler speltillfällen med den här partnern, han bor visserligen på södra delen av ön men har en övernattningslägenhet i stan. Hans sambo jobbar ännu och hon är ofta i stan för jobbets räkning sa han.

  Och i kväll blir det Jazzklubben på Munken. Åsa Jinder kommer ner och blir kompad av den duktiga Jazztrion från Gotlandsmusiken. Rapport kommer i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar