Juli

Juli
Nicktistlar

tisdag 20 mars 2018

Vårdagjämning.

  Passade på att tvätta i dag, och när jag ändå höll på och stökade så bytte jag gardiner. Tog ner de som jag hängde upp före jul och  som stängde ut ljuset. Kors vad ljust det blev här inne, och lika bra att de fick gå ett tag i tvättmaskinen. Sovrumsgardinerna har häng uppe hur länge som helst men i dag fick de sig en omgång. Men jag vet inte om det hände nåt i tvättmaskinen eller de var så pass slitna så de inte orkade längre. När jag tog ur dom ur maskin hade en fått en lång reva så de får nog användas till nåt annat. Rena är dom i alla fall.

  Och när man ändå går där och väntar så har man ju tid till annat. Trots bättre vetande så fick jag ju för mig att peta ner lite tomatfrön och chili. Tomaterna kom upp efter några dar men chilin låter vänta på sig.
Så lite omskolning av tomaterna blev det i dag.

Så här såg det ut häromdagen, chilin i de tre pottorna bakom.


Och så här ser det ut i dag, börjar bli trångt där nedanför fönstret.
Vet inte om det är nåt tecken att det är tretton plantor, men det hinner hända
mycket innan det blir dags att gå ut med dom på balkongen på morgonen och
ta in dom på kvällen. Brukar vara ett bra tag innan de får stå kvar där ute för gott.

2 kommentarer:

  1. Vårbruket är på gång!!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo,hoppet är ju det sista som överger en.
      Kram, Anders.

      Radera