Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 21 mars 2018

Fulltecknad dag.

  Nu börjar man gå och gruva sig för när man har mer än en sak att ta i tu med på dagen. Började i dag med att min reumadoktor hade stämt träff med mig halv nio i dag. Före det så skulle jag ha i mig frukost och hela mitt medicinintag med spruta och tabletter. Var ju nere och lämnade blod i måndags och jag var inne och såg på resultatet igår när jag skulle fylla i hur jag känner mig. Såg att jag låg lite högt på en del men jag har ju känt att den nya sprutan har gjort verkan. 

  Du känner dig bättre Anders men du är ju inte bra sa min doktor. Jag var på en föreläsning om nyheter och tänkte att det är ju just detta som Anders behöver. Bara det att hon tänker i dom banorna blir man ju glad för. Du ska inte behöva gå med dina besvär utan nu ska vi få bort dina inflammationer sa hon. Så nu är det nytt som gäller igen. Ska börja med den om fjorton dar eftersom jag tog sprutan i morse. In till sjuksyrran och fick instruktioner, ska börja med att åka ner och hämta ut och så ta första sprutan nere vid dom. Man känner sig trygg ska jag säja. Och jag är glad att jag jobbat och betalt skatt i många år, nu får jag återbäring.

  Sen iväg och förbereda årsmötet ute i Västerhejde och med detta min egen degradering. Nu har jag gått ner ett steg igen, från ordföring tillbaka som sekreterare. Om det blir bättre eller sämre vet jag ännu inte. Jag får i alla fall bra credit på att jag ordnat med en framåt efterträdare. Nu ska det bli drag under galoscherna i PRO Visby.

  Hem och skrev första protokollet, konstituerande mötet, lagom att börja med. Och så var det Öronfröjd i kväll. Mycket prat och en del sång ändå, men många har åsikter. Då är det bättre med Rummelraj i morgon kväll, då vet jag ju att det blir mycket prat och kaffe, och lite sång för syns skull höll jag på att säga.

  Mitt i förberedandet ute i Väterhejde ringde min tandläkare, eller rättare hans sköterska. Frågade om jag kunde komma kvart över nio i morgon bitti. De hade fått ett återbud, är upptagen sa jag, det är ju bridge på torsdag förmiddag som gäller. Jaha sa hon, kan du tio över åtta på fredag. Nu ska jag gå och gruva mig i en hel dag och undra hur i h.......e jag ska orka ta mig till Södertorg på fredag morgon.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar