Juli

Juli
Nicktistlar

måndag 22 januari 2018

Tvättdag.

  Så var det dags för en tvättdag igen, var ner redan halv åtta, innan frukost. Men när jag väl intagit frukosten blev det sanering. Fram med dammsugaren och sen svabbade jag av golven också, kunde ju behövas. När tvätten väl var färdig och torr hämtades den upp och så tog jag och strök det  som behövdes och plockades in i lådor och garderober.

  Då blev det stekt fläsk med löksås som belöning, smakade smaskens, han kan om han bara vill. Lite planering för morgondagen innan jag åkte och handlade. Tog svängen förbi Hällarna först och matningen där. Var ganska gått om fågel både stort, fasan, som smått, blåmes. Några gärdsmygar såg jag också på väg därifrån. Handel av två stora kassar, behövdes för det var tämligen tomt i skåpen. Så är jag med och ska fixa fikat till kören på onsdagkväll så jag passade på att handla lite till det. Får komplettera på onsdag med lite färskt. Och sen var den här dagen snart gången den med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar