Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 3 januari 2018

Tvättdag.

  Hade ju skrivit upp mig i tvättstugan, så efter intagen frukost var det bara att knalla ner. Fick passa på att tvätta borduk och servetter efter nyårskvällen. Manglade dom och stoppade tillbaka dom där de får ligga till nästa år troligen. Nån gång ska man ju använda de grejer man har. Vi anställda på Sergel fick vid millenei-skiftet bordduk och sex servetter i linne, cirka tvåhundra anställda så det måste ju ha varit en slant. Togs väl aldrig upp som någon förmån heller. Samtidigt passar jag på att använda mina Blå droppen från Orrefors som jag fick efter tjugofem år vid Telia. Sitter inne med en hel liten förmögenhet om man ser vad glasen står till nu. Men de måste ju användas.

  Efter ett antal besök i källaren kunde jag ta upp tvätten, stryka skjortor framför teven och samtidigt se på slalom. Fick återlämna uppläggningsfat och skålar som gästerna hade med sig förning i. Nu har jag ätit upp alla rester så nu blir det egen försörjning igen.

  Sen blev jag sittande framför teven i kväll, mycket Leif G W Persson blev det efter rapport. Revolverharry med Leif G W sittande berättande i något som såg ut att vara hans jaktstuga. Därefter serie i tre delar efter hans bok Den döende dektektiven med Rolf Lassgård i huvudrollen. Två delar till med den kan nog vara nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar