Juli

Juli
Nicktistlar

fredag 5 januari 2018

Trettondagsafton.

  Jag har hela tiden fått för mig att det är i morgon det är trettondagsafton men det har ju varit i dag. Fick besked i dag att lokalen vi hade tänkt som reservplan var upptagen. Så det blir inget Rummelraj tjugondag Knut. Vi skjuter upp det till senare i vår och de sånger som skulle passa bra så här efter jul får vänta minst ett år. Tråkigt men inte mycket att göra åt, har inte ork att fortsätta jaga lämplig lokal.

  Drog i väg söderut när jag väl var på G. Betydligt senare än jag hade räknat med men fick se nåt positivt. Skjutfältet var öppet för allmänheten så naturligtvis körde jag in. Småregn men helt stilla, några stopp på vägen förrän jag kom ner hit.

  Blåhäll låg kvar därnere på kanten, inte så mycket fågel på det stilla havet men några nya arter för året blev det. Körde söderut och kom ner till Nyrevsudde där bilden i headern är tagen. Kom så småningom längst söder på fältet och körde förbi Gnisvärd, Kronholmen, Paviken och hamnen i Västergarn . Landade så småningom i Klintehamn och körde en sväng ner över Vallefälten. Brukar vara gäss där, men avdom syntes intet. Kaffe vid broderen med hustru, de hade sin yngsta dotter och hennes två döttrar på ett snabbesök några dagar. Passade med att de fick åka med mig in till stan och båten. Fick en pratstund med henne i bilen medan småtjejerna tävlade om färger på mötande bilar. Kul, vi träffas ju inte så ofta eftersom de bor en bit söderut i landet.

  Tolv nya årskryss fick jag i hop i dag så det gav en hel del att sätta sig i bilen för att ta en sväng.

2 kommentarer:

  1. Grattis till årets nya kryss!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är alltid kul och räkna in arterna, hade ett dåligt år
      i fjor. Tubkikarens stativ trasigt och sen hade jag pga mina fotleder
      lite svårt att ta mig. Men i år så ! Kram

      Radera