Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 27 december 2017

Lite uppdatering.

  Blir ju sena kvällar så här i jultider så därför har det inte blivit nåt skrivet här. Juldagen skulle ju jag och pojkarna se till att dotera och hennes man blev hämtade vid flyget. Sen var det väl sagt att vi skulle börja med maten också. Blev att vi började med ett pussel, men den lille satte i alla fall i gång med att griljera skinkan när jag och den store hämtade vid flyget. Och så blev det ju att kocken drog på sig förklädet och fixade till slutfinishen på maten.

  Den stores några kompisar kom och hämtade med honom ut på stan, det brukar ju vara så att dom kommer innan sitter ner och pratar. Sen drar de iväg till andra kompisar innan dom landar på Strand. Den lille blev dock kvar hemma så snart blev det prat om vad vi skulle spela. Och som sagt kvällen hann nästan gå över i nytt dygn innan jag gick hem.

  I går blev det bara läsning och fixande med mat och kaffe för min del. Läste ut Dan Browns Begynnelsen,  jag har svårt att lägga ifrån mig en bok när jag väl kommer in i den. Nja, ett kapitel till......
Så småkronornas första period, i pausen slog jag om till En man som heter Ove och blev kvar. Sen var det ju ännu halva sista perioden kvar att se småkronorna.

  Har tänkt handla i dag och hämta purjolök på kolonin, eventuellt så kommer det även med palsternackor om de inte har fryst. Brysselkål ? nja de har nog inte växt till sig mer, kan vara bra för haren när eller om, det blir snö.

2 kommentarer:

  1. Jag satt också och tittade på Ove, trots att jag både läst boken och såg filmen när den gick på Rondo.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg den också på bio men har man väl börjat titta på
      den kan man inte sluta. Kram

      Radera