Juli

Juli
Nicktistlar

söndag 12 november 2017

Solens återkomst.

Frågan är hur det var med den där inventeringen i går kväll. Tyckte inte att jag kände mig riktigt pigg i morse. Frukost och sen in för lite uppdateringar framför datorn. Sen tänkte jag inspektera hur långt de kommit med Törneqvior. Gick bort förbi de snart inflyttningsklara husen på Greta Arvidssons gata och alla de som ännu skall byggas. Första huset av de åtta som de fick göra om tomtförsäljningen på har fått upp själva stommen.
Knallade in på Wilhelmina Skogs gata som ännu bara är en grusväg, gick förbi tomten där HSB ska bygga och kom ut på Törneqvior. Visst asfalt har kommit på till en viss del men jag tror att det ska nog läggas på ett lager till uppepå som är lite finkornigare. Sen håller de på med något sorts farthinder vid den nya busshållsplatsen. Kommar de inte att lägga på ett lager till med asfalten kommer nog jag och många med mig fortsätta att köra runt. Kantsten som är c:a en dm hög att köra över ser ju inget kul ut. Ska följa utvecklinge hur det blir med det.
Sen var jag över färjeleden och knallade inne på Terra Nova förrän jag så småningom kom hem igen.
Bokträden i Furulundskogen snart helt avlövade.
Kändes i benen att jag kanske drog ut lite för mycket och häftigt på promenixen men efter mat så kunde jag ju vila mig. Och så har det fortsatt resten av dagen, sitta framför teven omväxlande med datorn. Och nu får jag om jag ska se nåt mer på Jordskott eller inte för nu är det dags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar