Juli

Juli
Nicktistlar

tisdag 14 november 2017

Koka soppa på en...........

Jag övergav tanken att koka soppa på trattisarna, skulle nog bli ganska tunn soppa om det skulle bli så stor mängd. Kom på att jag har ju gott om purjolök på kolonin så jag var där och hämtade lite i förmiddags. Cyklade förbi på Törneqvior där det var fullt jobb med vägen. Kunde cykla halva vägen på den grusade och vältade kombinerade cykel och gångbanan. Den andra hälften på nylagd asfalt.

Tog en annan väg hem och satte i gång med att skala och skiva potatis, purjolök och gul lök. Blandade även i några palsternackor, buljong, grädde och kryddor. Tog sin lilla rundliga tid men nu står den där och gonar till sig till i morgon. Får se vad mina kamrater gör för utlåtande, själv tyckte jag det blev rätt skapligt. Mättande och värmande så här i höstrusket.

Cyklade ner på stan i regnet för extra stämövning för oss tenorer nere på mellangatan. Gick faktiskt ganska bra så det kanske kan bli bra till slut. Nu fick vi ju vara för oss själva och slapp "störningsmomentet" med de andra stämmorna. Vi sjöng igenom alla de fem sångerna vi ska ta i Eksta. Sen hade värden bakat en god paj till kaffet som vi bjöds på. Efter lite prat så sjöng vi igenom allt en gång till innan vi drog var och en till sitt. Nu får vi se hur det funkar i morgon kväll. Jag är väl förmodligen ganska mör då, ska börja dagen med att ta min veckodos medicin och det kan vara tröttande sen ut för månadsmöte i Västerhejde bygdegård. Hinner lagom hem och ta igen mig nån timme innan det är dags för Öronfröjd. Rapport kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar