Juli

Juli
Nicktistlar

tisdag 10 oktober 2017

Plöstligt blev det natta.

Har varit en dag i slöhetens tecken igen, det är ju ett väder som inte inbjder till nån uteaktivitet. Men jag gjorde en utflykt när det började bli eftermiddag, var bort och bokade lokal till ett möte vi ska ha senare. Och så en sväng upp på kolonin, rensade vissna vindruvsblad i växthuset, plockade av det som var kvar av björnbären. Så tog jag med mig lite palsternackor och morötter till grytan jag hade i tankarna. Cyklade införbi storasyster och fick mig kaffe till livs.
Så blev det hem över fältet på den nya vägen som jag hoppas att de blir färdiga med snart. Som det är nu är den knappt cykelframkomlig och det är ju bara efter arbetstid.
Kantstenen sätts förrän justergrus och asfalt läggs på, här är den nya 
sträckningen bort mot Biltemarondellen.

Och här ska HSB bygga sina första lägenheter på Gotland.
Viktigt att flaggstängerna kommer upp snarast.

Fortsatte hem och ställde mig vid spisen, min specialgryta med lite av varje i. Palsternackorna och morötterna åkte ner tillsammans med ett femtontal andra ingredienser., då räknar jag även kryddorna förstås. När den stod och puttrade tog jag itu med björnbären, det blev en liten burk sylt.
Och sen har jag suttit och väntat, och väntat, och väntat. Ser man i tidningen så skulle fotbollen börja kl nitton. I helsike, uppsnack i en timme och trekvart, när det väl började blev jag kaffesugen efter första målet för holländarna. Kom tillbaka in och teven la av när jag gick förbi den, höll på och fipplade med den och fick lagom i gång den igen så att jag precis hann för att se deras andra mål. Nu är det frågan om det blir andra halvlek eller sängen för min del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar