Juli

Juli
Nicktistlar

tisdag 22 augusti 2017

Vi hade i alla fall tur med vädret.

Tisdagar spelar vi i Visby PRO golf ute på Gotska. Vi brukar inte bli så många men i dag blev vi fem stycken trots hotande svarta moln. Efter nio hål och en kaffestund åkte ett par hem. Vi blev tre som fortsatte i solsken men med svarta moln österut. Efter en stund kom det upp en vägg väster ifrån också. Jag gick och tänkte på att om bägge molnfronterna möts, som det såg ut rakt över oss så kanske det blir blixt och dunder.
När vi slog ut på på fjortonde började det falla stora, tunga droppar men det blev inte mer än att vi fortsatte att spela. Sen lyckades solen titta fram men på sista hålet tätnade regnet och vi skyndade oss till bilarna.
När jag packat in utrustningen och mig själv drog jag, hann inte längre än ut till stora vägen, Lummelunds-väg när himlen öppnade sig. Det vräkte ner regn och vattnet spröt om mötande bilar. Var nog ett par,tre cm regnvatten över hela vägbanan. Kom fram till mitt garage och nerfarten stod full av vatten. Tätt i stupröret bredvid porten och det spröt ut från en skarv. Tätt i avloppet framför dörrarna verkar det med vara och när jag tog mod till mig och drog upp porten så rann det in vatten på golvet. Som tur var så har jag inget ömtåligt direkt på golvet. Silen inne i garaget verkade inte svälja så bra den heller.
Nåja, vad kunde jag göra där jag stod som en dränkt katt mer än att hänga upp lite våta kläder och ta ur golfbagen ur bilen. Sen drog jag ner porten och skyndade mig in, av med de våta kläderna och in i en värmande dusch.
Tog också en liten värmande virre, fixade käk, åt och satte mig framför Rapport och nickade till.
Men som sagt vi hade i alla fall tur med vädret därute på Gotska !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar