Juli

Juli
Nicktistlar

måndag 21 augusti 2017

Ny vecka.

Så var det då måndag igen i går var jag och agerade som domare på golftävlingen Jack Wenman Open på Gotska. De var inte så många som kom till start. Elva anmälda varav en ringde och sjukanmälde sig på lördagen och en kille dök aldrig upp till start, inte hörde han av sig hellre så jag vet inte om tävlings-ledningen gör nån affär av det eller inte. Vi får väl se, samma kille är anmäld till När Open på söndag så dyker han inte upp där heller så vet jag en som kommer att ta tag i det.
I dag har jag tagit det lugnt, mer eller mindre. Var och hämtade en ny laddning medicin på apoteket. Behövde inte betala nåt så de pengarna satte jag sprätt på, på annat sätt i stället. Var förbi Harry Carlsson som har börjat med flyttrea och sen åkte jag till Kvarnen, Intersport för att se om jag kunde hitta nåt, och det gjorde jag. Hittade även prylar som de hade tagit hem till Islands Game. Eftersom vi golfdomare var de enda som inte blev utrustade med en tröja eller jacka som alla volontärer,tröja, och ledare, jacka, fick så tyckte jag det kunde vara kul att ha en t-shirt till minne av spelen. Egentligen skulle jag skicka kvittot till Gotl. idrottsförbund men jag tyckte jag hade råd med de nittionio kronor den kostade.
Så blev det en sväng förbi affären för lite förnödenheter, och Linds för att bara gå runt och titta för att se om jag hittade något användbart eller nåt roligt att plantera på kolonin.
Den enda jag hittade var den här Amiralen, men den var inte till salu och inte ville den följa med mig därifrån heller. När jag gjorde närmande mot den föredrog den att flyga vidare till andra blommor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar