Juli

Juli
Nicktistlar

fredag 17 mars 2017

Fredagen igen.

Hade lovat att jag skulle bort till syrran och hjälpa henne upp för trappan med ett stort paket. Hon har fått badrummet renoverat och nu skulle hon ha ett nytt skåp naturligtvis. Var kvar och hjälpte till med uppackningen också och sen skulle vi fika. Och du behöver inte hjälpa mig med hopmonteringen för det är så kul att göra själv. Kom inte därifrån förrän en bit efter sex i kväll då vi fått skåpet på plats. Då var hon också glad för jag var kvar för som hon sa, jag hade aldrig fått i hop skåpet själv. Och det behövdes två för att nån skulle hålla i många gånger. Var ett riktigt plockepinnspel med varenda bit numrerad och alla särskilda skruvpaket, beslag och gångjärn bokstavsmärkta, "bara" att läsa monteringsanvisningen.

2 kommentarer:

  1. Jag kan tänka mig att syrran din var tacksam över att få hjälp med skåpet. Det är gott när man har någon som ställer upp.
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon var tacksam för att jag var kvar. Däremot har jag haft träningsvärk i sittmusklerna hela helgen. Troligen ovan arbetsställning. Kram/Anders

      Radera