Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 15 februari 2017

Tiden går och vi med den....

Nu är det full fart som gäller verkar det som, har fått både kläder och bil tvättade. Fått och fått. kläderna fick jag själv ta hand om men bilen lämnade jag bort. Ja jäklar vad bra det blev, inte så kostsamt heller trots att den skiner och blänker både in och utvändigt. Första gången som jag lämnar bilen för tvättning men definitivt inte sista.
I dag var det månadsmöte och jag skulle även börja knapra piller för min RA. Kunde kännas lite dåligt så här i början fick jag reda på men har inte haft tid att känna efter i dag. Var ut sen förmiddag till V-hejde för att ställa i ordning, vi blir klara fortare ocha fortare. Vi är ett bra gäng som vet precis vad var och en ska göra så vi kan slå oss ner och äta en gemensam lunch som vi turas om att fixa. Nästa gång är det min tur så jag hoppas på att kajpen och ramslöken har börjat växa. God närande soppa så att man slipper "ladisdinglu".
De första gästerna kom allaredan en timme innan vi kör i gång, var och en har ju sina inmutade platser, och gud nåde den som.....
Dagen gästföreläsare var regionens vattenchef Susanne Bjergegard Pettersson som pratade om vårt sinande vatten. Verkar som det blir snålt med bevattning även i år på lotten. Våra fastlagsbullar som kökspersonalen hade kämpat med var goda och de som inte gick åt såldes så några åt säkert i kväll också.
Efter vi städat undan så var vi några från styrelsen som åkte på sjuttioårsuppvaktning. Det var en styrelsemedlem som hade öppet hus och vi var där med en blomma. Kaffe och tårta blev det, och eftersom det var två olika tårtor så.... jag man måste ju offra sig. Men när det blev tal om pizza så tyckte vi att nu är magen tillräckligt rund.
Hem och ta igen sig en kort stund och sen i väg på Öronfröjdövning, även där var det mycket gott till halvtidsfikat. Och nu är det riktigt kul att sjunga igen fast vi tragglar med samma låtar, nåja det sitter ju bättre och bättre förstås. Och så hem för att lagom komma hem för att se sista avsnittet av Gatans kör. Stor konsert efter bara sex veckors övning av hemlösa uteliggare som levt eller lever i missbruk. De hade många kompisar som åhörare och tårarna flödade både i publiken och på scen med körledare och sångare. Inte utan att jag hade en tår i ögonvrån. Har ni inte sett serien så kan jag verkligen rekommendera att ni går in och ser på play.
Satt och funderade, hur blir det sen när de nu gett sin konsert. Fick svar direkt, veckan efter övade de igen för en ny konsert och hade nu avverkat sex konserter.
I morgon är det dags för oss Rummelrajare att ha sista övningen inför lördagen, 13:30 i Bro hembygdsgård.
Och på kvällen kommer Ale Möller och gästar Jazzklubben, sitter tyvärr i kassan men det blir väl att ha dörren öppen så man hör i alla fall. Så nu är det bästa att jag vilar mig ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar