Juli

Juli
Nicktistlar

fredag 17 februari 2017

Full fart framåt.

Det snurrar på med lite av varje nu. I går eftermiddag var det lite finslipning inför lördagens begivenhet med Rummelraj. Hade fixat i ordning en sångmapp med texterna som jag trodde jag hade med mig ut till P-O i Vallstena. När jag tog upp vad jag hade i ryggan var det i stort sett en tom pärm utan en enda låt som vi ska framföra i morgon lördag. Den iordningfixade mappen låg kvar hemma. Tur att jag kan texterna något så när i alla fall, kunde även tjuvläsa i L-I:s pärm.
Kändes lite konstigt att åka dit när det var ljust och hem var det nästan lika ljust, kom ordentligt med regn när jag närmade mig staden. Kunde ladda upp för nästa evenemang, skulle sitta i kassan på Jazzklubben när Ale Möllers trio gästade. Nu blev det inte trion eftersom Mats Ö var sjuk, han ersattes av två killar, en på cello och sång den andra på nyckelharpa och sång. Blev köer vid insläppet när väl de första gästerna hade kommit. Jag och min tillfälliga kassakompis Saga hade fullt upp i en timme sen fick även vi lite tid över för att gå innanför dörren och lyssna. Inför andra set var Saga tvungen att gå och jag började räkna i hop kassan och när det inte släntrade in några senkomna längre packade jag  ner kassan. Gick in och lyssnade på slutet av konserten, och tänk vilka musiker vi ändå är begåvade med. Kom hem precis innan tolvslaget och somnade gott ganska fort.
Idag har jag planterat om de första tomatplantorna som jag sådde förra söndagen i mitt lilla miniväxthus. De började allaredan bli långa och rangliga så det fick bli omskolning. Så nu är odlinssäsongen startad.
Miniväxthuset med en något senare tomatsort och basilika.
Den till vänster är en sorts bladväxt förträfflig att krydda drinkar med.

Inte är de stora men med en lampa som förlänger dagen så tror jag
nog att jag om en månad snart kan börja vandringen ut och in på balkongen
för tillvänjning av ett liv utomhus så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar