Juli

Juli
Nicktistlar

tisdag 28 februari 2017

Halvdag på lassis.

Ibland tittar man efter för dåligt, hade fått en massa remisser till i dag. Många enkronor som försvann in i parkeringsautomaten, ajöss med dom. Kom in fort till fotograferna som skulle plåta min fötter och fotleder så då hann jag med att även tappas på två rör blod innan jag provade på lunchrestaurangen därnere på lasarettet. Hade en dejt med en sjuksköterska till klockan ett så tänkte lika bra att testa maten, var väl ingen höjdare men blev mätt i alla fall. En bekant stod före i matkön så jag fick sällskap vid bordet,alltid trevligt.

Hade gott om tid innan dejten men jag knallade bort och tänkte att jag kanske har tur där med. Jag hade tyckt det var lite konstigt att jag skulle dit för provtagning och information men vadå. Satt där och väntade och en sköterska undrade vem jag skulle träffa och när jag namngav henne så sa hon att hon är ju inte här i dag så då får du hennes kollega att prata med. Hade inte träffat henne tidigare så till slut frågade jag hon som såg så stressad ut och som jag misstänkte att det var om hon hette så. Nej det finns ingen här med det namnet, men jag skulle ju träffa kollegan till min sköterska. Kom med bort så får vi kolla sa hon och när jag såg hennes skylt på dörren så kom jag på att jag sagt fel namn, ja men då är ju mig du ska träffa men jag har inget noterat och jag har inte mycket tid till dig nu. Vi in på hennes rum och hon kollar datan på mitt personnummer så sprids ett leende på hennes läppar, du är en månad för tidigt säger hon. Nej men va f-n säger jag och tar upp min kallelse och tittar på den, ridå, det står tjugoåttonde mars på den. Då har jag i min enfald bara tolkat att eftersom jag på de andra två kallelserna hade dagens datum så hade jag bara tagit för givet att allt skulle ske samma dag. Tisdag den tjugoåttonde var rätt, men på en av de tre så stod det mars i stället för februari som de andra två.

Och solen gick ner även den här dagen, den sista i februari. Kan inte låta bli att lägga in en dålig bild på hur det såg ut när den hade försvunnit. Då spred sig ett ljus under de regntunga molnen som drog förbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar