Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 2 november 2016

Grårusk.

Nu har vi kommit in i en riktig regnig och grå period. I måndags gick vi på Närs golfbana och det var åtta grader med solsken. Visserligen lite dragit när vi kom ut på de mer öppna, nio sista hålen. Men helt fantastiskt för att vara sista dagen i Oktober. Höll undan för de andra gjorde jag också,visserligen knappade den närmaste in tre slag. Nu är det bara Gotska kvar på touren.
I går hade det slagit om, ny månad med regn och blåst. Solen sken visserligen i förmiddags ett tag men nu vräker det ner regn igen. Sitter bara och väntar på att det börjar bli snöblask. Blir väl i kväll när jag ska i väg på körövning. Är mycket sång nu, ordinarie kören i kväll, Rummelraj i morgonkväll på måndag Profankören och torsdag Manskören. Rep med samtliga sångare och gästerna Vocal six på fredag kväll och så från tio lördagförmiddag. Blir övning på hur vi ska gå upp på scen och sen ska vi ner, allt ska klaffa för ett antal hundra sångare. Det ska ju inte bara låta bra, detska ju se snyggt ut också. Har ni inte skaffat biljett så gör det på: www.biljettkiosken.se/jubileumskonsert Tvåhundratjugofem kr för vuxen kostar det, Visby Strand är konsertlokalen.
Blir att jag hoppar över Öronfröjd på onsdag och går på ett annat möte, det ÄR mycke nu.

På lilla bilden till höger visar jag utsikten från mitt sovrum. När jag flyttade in så var det bara de tre villorna närmast och sen Pingstkyrkan, det platta tegeltaket, som fanns. Nu bebyggs hela gamla A7:s övningsfält med bostäder. Synd nog så började jag dokumentera utsikten alldeles för sent.

2 kommentarer:

  1. Gråruskigt är det verkligen. Det måste vara tufft att gå på golfbanan i snålblåsten.
    Du har fullt upp med körandet ser jag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är onekligen lite körigt nu. Och i dag var det extremt på golfbanan.
      Kram/Anders

      Radera