Juli

Juli
Nicktistlar

lördag 6 augusti 2016

Krögargolf på När.

Åkte ut och körde upp med den fullproppade Caddyn till återvinningen på Hemse. På återvägen åkte jag in till en man som har ett mer eller mindre privat museum. Han var ner när vi hade loppis men sa att han ville inte köpa några dubletter till sina samlingar, men samtidigt sa han att du får ju inte slänga museiföremål. Jag frågade om han ville komma ner och titta och plocka till sig det han ville ha, jo men han skulle i väg på ett annat ärende. Jag hann med det sista ? lasset med Caddyn också och när jag kom "hem" stod han redan på gården. Det slöt med att han hade skuffen till sin bil av 84 års modell fullastad. "Nå får jag nog let skäll av källingi när jag kummar haim" sa han. Jag var dock glad för jag näns inte slänga gamla verktyg och redskap och vad skulle vi annars gjort av dom.

Använde den stora blå dammsugaren till min egen bil innan jag drog i väg till När för första deltävlingen på Krögargolfen. Jag hade blivit tillfrågad tidigare om jag ville lägga upp tävlingen i GIT (Golfens IT-system), helst inte efter som jag tyckte jag hade tillräckligt ändå. Men lägga upp tävlingen kunde jag ju göra hemifrån så visst..... När jag kom ut var jag inlottad i första boll med krögarn med tanke på att, "du kan ju börja knappa in resultaten när ni kommer in". Blev som vanligt att jag till slut stod som prisutdelare tillsammans med krögar´n efter den förträffliga middagen ! Men samtidigt var det kul för jag fick många, tack för att du är tillbaka och ordnar med den här tävlingen. Nåja, jag får väl lära upp Micke, hann som frågade mig, i systemet så att jag inte måste vara där varenda gång.
Tur att maten var god för min golf i går efter middag/kväll var något av det sämsta jag presterat på mycket länge !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar