Juli

Juli
Nicktistlar

måndag 1 augusti 2016

Augusti är här.

Ett år går otroligt fort, och ju äldre man blir går det tydligen fortare och fortare. Sommaren är snart gången och jag har inte hunnit med nånting ännu känns det som. Ingen Fåröresa, ingen fågelskådardag, nåja, ingen golf.....jo men visst har det varit golf.
Känns som allt har kretsat till den där gården där ute på sudret. Ska vi hinna med, blir vi av med allt, hur blir det med städning, fönsterputsning ?
Nu börjar det lossna, fjorton dagar kvar, vi fixar det, absolut. Satte min namnteckning i dag på alla papper. Fyrtioåtta gånger skrev jag ner min signatur på olika papper, jag har ju fullmakt för de andra i dödsboet därav de många namnteckningarna.
Sen åkte jag ut och kom lagom till att Röda Korset bil var där och hämtade en hel del av det vi inte blev av med på loppisen förra helgen. Två varv till återvinningen hann jag med och hann även med att destruera två sängar och ett gammalt skrivbord. Bilen fullastad igen därute med förhoppningsvis näst sista lasset till återvinningen.
I morgon och på onsdag ska jag spela Sudermästerskapen i golf, tisdag på När och onsdag på Gumbalde. Sen blir det fönsterputsning och städning torsdag, tippen fredag med ev. fortsatt städ.
Måndag tar jag ledigt och fixar en del affärer och sen är det ju bara resta av den veckan kvar.

Har redan börjat fundera på vad jag ska göra av min lediga tid sen ! Men nu kommer ju höstaktiviteterna i gång efterhand så jag tror nog att jag lyckas fylla upp mina dagar ändå.

2 kommentarer:

  1. Man brukar inte ha några problem att fylla tiden även om man är pensionär.
    Lycka till på golfbanorna!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, frågan många ställer är ju, hur hann jag med att jobba förut.
      Golfen kunde ha gått bättre med placering i mitten på startfältet.
      Men trevliga medspelare så det är OK. Kram/Anders

      Radera