Juli

Juli
Nicktistlar

tisdag 19 juli 2016

Andhämtningsdag.

Blev heldag på golfbanan i går, startade på förmiddagen på Ljugarn och efter en god lunch där så fick vi snabba på till När för 18 nya hål. På slutet hade vi ett hotande moln som tornade upp sig. Som tur var släppte det ut sitt regn över Ljugarn och så drog det ut över sjön.
Vi hann inte mer än komma in och lämna ifrån oss scoorekorten så var det dags att sätta sig vid middagsbordet, god och närande även den. Stämningen blev hög bland oss 56 herrar redan innan de tre damerna som var tävlingsledare kom in och förrättade prisutdelning. Jag och min spelpartner hade vissa förhoppningar ett tag under dagen men vi orkade inte hålla i hop det. Vi gjorde några ordentliga missar på de avslutande hålen.Nåja en trettonde plats var i alla fall på den bättre halvan.
Kommunikationerna funkade också bra så jag kunde lägga ett trött huvud på kudden fram mot elvatiden.
I dag har jag bara tagit det lugnt, var och kollade på banken att det kommit in pengar för ett bord som jag (vi) sålde förra veckan. Sen en stund i solen på balkongen innan jag cyklade i väg för att handla. Tog senvägen över S Hällarna och via Terra Nova kom jag så småningom fram till ICA Maxi ute på öster. Lite motion skadar ju inte, och fina vyer är det.

I morgon blir det att kämpa på igen, bära möbler och andra grejer inför en stundande Loppis i helgen.
Fredag eftermiddag till söndag eftermiddag nån gång ska vi försöka bli av med så mycket som möjligt av de saker som är kvar ute i vårt gamla föräldrahem. Det sjunger på sista månaden nu innan allt ska var borta och städat innan ny ägare flyttar in. Tids nog så kan man få ta tag i andra saker som legat lite för fäfot nu ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar