Juli

Juli
Nicktistlar

fredag 8 juli 2016

Almedalsveckan

Har, som vanligt höll jag på att säga, varit en vecka med fullt upp att göra. Började med att jag gick på stan i söndags för att orientera mig var PRO skulle ha sitt tält. Och tänkte samtidigt se till att jag fick med "våra" tröjor hem så att det inte skulle bli problem på torsdagen. Måndagen var jag nere på ett seminarium, Lev livet Hela livet, var mycket tänkvärda saker som framkom. Tisdagen ägnade jag åt kolonilotten och onsdag var jag på När och spelade ett slag för Cancerfonden. Gick så där.
Sen åkte jag ut för att klippa gräs men en ordentlig åskskur satte stopp för det. Blev i stället att jag hjälpte mina systrar att sortera grejor till en tänkt loppis senare nu i juli.
Torsdag var vår dag i tältet och eftersom jag var samordnare var jag nere redan vid halv tio i tältet.
Lagom jag höll på att öppna släntrade en kille från förbundsstyrelsen in, sen kom de två som skulle ta första passet. Efter en stund fick vi fint besök.
Vår förbundsordförande Christina Tallberg kom och hade sällskap med sig vars namn jag inte kommer i håg nu. Kunde inte låta bli att ta en bild på dem när de som vilka tonåringar som helst sitter djupt försjunkna i sina mobiler.
Så småningom dök riksdagsledamoten som hon skulle ha ett möte med upp, och därefter kom TV4 och gjorde en intervju med henne om det kontantlösa samhället. Hon ställde sen upp för filmkameran med broschyrer i näven, och där kom även jag med i inslaget på TV4-nyheterna som gick senare på kvällen, några sekunder var jag med på bild. Så nu har jag lagt till det till min CV.
Resten av torsdagen gick jag därnere och stampade och såg till att det funkade med avbyten och att det inte fattades material. Efter jag och tjejerna som hade sista passet hade dragit igen tältet gick vi för att få lite mat i magen. Och när jag så småningom låst in grejerna så var det dags för Jimmi Åkesson att äntra scenen därnere. Jag bara bävar för när han, Trump, Kim Jong-un och Putin slår sina påsar i hop, vad månde bliva då av den här världen.
I dag blev det golf på Gotska med den store lille, han gick som tåget och sänker sitt handicap för var gång han är ute på banan. För min del gick det lite segare, tog ett tag innan jag lärt mig de betydligt långsammare greenerna än vad vi har på När.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar