Juli

Juli
Nicktistlar

lördag 4 juli 2015

Het lördag.

Så var man då inne i den grå vardagen igen. I går var det Fransans golf på När så då var den dagen räddad. Satt visserligen hemma och lottade tävlingen men for ut för att käka lunch. Så är det ju alltid lite fix o trix att hålla på med innan tävlingsstart. Nu var vi bara tjugo stycken i går så själva spelet gick fort, så ska det ätas och eftersnackas innan prisutdelningen genomförs. Med lite efterarbete så hann ju klockan bli framemot tio innan jag lämnade När.
I dag har det blivit lite nödvändig handel, annars har det mest varit balkongen som gällde. Årets hittills varmast dag kan jag tro. Nu så här efter tio är tempen nere i 19,9 grader. Satt ute och läste tidigare i eftermiddag och vaknar av någon konstig signal. Till slut kommer jag underfund med att det är dörrklockan. Grannarna bjöd på vin och sällskap, fick mest nöja mig med sällskapet eftersom det bär i väg mot det något rumphuggna KM-et på När i svinottan.
Tackade för mig vid åttatiden för att cykla bort till lotten och vattna törstande grönsaker efter dagens
hetta. Och jordgubbarna som jag siktat in mig på hade redan syrran med dotterdottern vart och tagit. Några stycken hade de dock lämnat, antagligen för att de var lite besvärliga att komma åt under nätet som håller trastarna borta,och kanske inte bara trastarna.
Så var det dags att knoppa in igen då om jag ska orka upp i morronbitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar