Juli

Juli
Nicktistlar

söndag 10 maj 2015

Bitarna börjar ramla på plats.

Skulle åka ut med priser till en golftävling för damer ute på Kronholmen i dag. Blev kvar där hela dagen. Du tillhör ju tävlingsledningen för den här tävlingen och vi har ingen som är kvar härute som håller i den. Gotlands största golfklubb men ingen fungerande tävlingskommitté ? Nu hade jag tänkt att jag skulle gå nio hål på niohålaren och eventuellt stanna kvar till prisutdelningen, so what.
Jag åt en god lunch, ugnsbakad lax, och gick sen ut och spelade nio hål. Årets bästa runda hitintills. Gick på mitt handicap trots två försvunna bollar ! Lovar bra inför tävling på tisdag och onsdag.
Fick lite papper och instruktioner av Anna i receptionen innan hon stängde kansliet.  Gick ner till fyren och kollade efter nya arter för året, hade allaredan sett och hört fyra nya för året bl.a. hussvala och näktergal. Fick ytterligare två arter nere vid den gamla fyren.
Så småningom började tjejerna komma in och dagens segrare hade spelat i hop hela fyrtioen poäng. Två par, som kom tvåa och trea var bara en poäng sämre. Priserna fördelades och jag kunde åka hem.
Putte kom upp och meddelade att han hade pratat med ett fik om förmiddagskaffe på vår påkomna lekmannaguideresa för ett PRO-gäng som kommer ner strax innan midsommar. Pratade med kontakten i kväll och nu är de två dagsturerna upplagda och det är bara maten som ska beställas. Ett bekymmer mindre. Fixandet och donandet inför golftävlingen på tisdag är så gott som klar, nu ska den bara genomföras. Ytterligare ett bekymmer ur världen. Förberedandet och personalbehovet inför veckan därpå, GolfaGotlandRunt, har löst sig och där är det också bara själva genomförandet kvar. Fler bekymmer borta. Resorna turoretur Riga bokade, Fransans golf den tjugonionde klar med pris och priser.
Nu har nog alla bitar ramlat på plats, nu ska det rulla på av sig självt med lite handpåläggning så nu kan min oroliga mage lugna ner sig, och nattsömnen bli bättre. Va hundan ska jag nu gnälla över ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar