Juli

Juli
Nicktistlar

lördag 28 februari 2015

Minst en medalj om dagen.

Tog tydligen på en gamling att göra årspremiär med klubborna. Kände mig helt utslagen hela torsdagen. Kom inte upp förrän efter nio men kände mig inte utsövd över huvud taget. Orkade dock släpa mig in framför teven för att bevittna damstafetten. Tjejerna är ju riktigt duktiga, men det hade behövts åtminstone en till i Callas klass. Hon gör ju ett helt otroligt lopp men sen räcker ju inte Stina till riktigt mot Marit Björgen.
Hade inte ork för att gå ner på Jazzklubben på kvällen utan blev sittande mer eller mindre sovande framför teven. Två missar av två möjliga på vårsäsongen, förra torsdagen var det ju genrep med Rummelraj. Nästa gång får jag se till att jag kommer dit för då ska jag sitta i kassan.
Något piggare i går morse så jag satte mig i fåtöljen och höll mig vaken hela herrstafetten. Johan Olssons form håller i sig och gjorde ett kanonlopp. Synd att inte Hellner kunde hålla sitt försprång lite längre. Nu blev det ju ett ställningskrig mellan Calle Halvarsson och Northug som bara kunde sluta på ett sätt.
Fram mot kvällen kom min spelpartner från i onsdags hit. Med sig hade han sin mor och lillebror, inte så lite mat hade de med. Och framför allt hade de ett Mahjongspel med, blev ju inget spel i julhelgen så nu passade vi på när lillebror var hemma på sportlov. Några ronders spel, matlagning och intagande av mat och dryck. Sen blev det spel igen tills vi hade varit "Östan" alla fyra. Fram mot elva hann klockan bli innan vi var färdiga och till och med hade diskat. Vem som vann ? Ja lillebrors önskan att vi tre andra skulle bli avtrubbade av att vi drack vin till maten kom på skam. Själv fick han ju bara dricka läsk. Anton gick ut hårt men orken tröt, jag fällde dom tydligen på att jag klarade värmen bäst.
I dag skulle jag egentligen varit ute vid Suderbys på Körförbundets kördag. Men jag insåg att om jag skulle få behålla något av min sångröst så skulle den inte klara en heldag med sång. Har ju varit lite mycket nu och så förkylning och en jäkla hosta, så jag lämnade återbud i fredags eftermiddag. Lite synd är det ju, men, men. Tog i stället en uppfriskande promis efter dagen skidupplevelser. Gick förbi syrran och blev bjuden på kaffe med kakor.
Skidupplevelsen ja, man kan ju bara undra hur en människa är funtad som knappt orkar stappla uppför Mördarbacken och sen kan hämta sig så pass. Få ny krafter, åka i fatt och om och ta en bronsmedalj. Naturligtvis är det Calla som var i farten igen. De andra svenska tjejerna gjorde väl inte bort sig hellre. Bleckur var ju riktigt strålande på femteplats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar