Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 24 december 2014

Dopparedan.

Nu har jag fått på vinterskorna på bilen, blev en tur söderut i går. Funderade på att jag skulle ta med dom till staden och ha dom på gång OM det skulle bli vinterväglag. Men eftersom det var ganska skapligt väder och jag kunde stå ute med gått om svängrum så bytte jag. Broderen var som vanligt i gång med att köra in ved. Men efter min medhavda lunch så blev det en tur ut till Burgsvik för att tanka hans gamla Caddy, En sväng på hamnen och så tog vi östra vägen hem över Grötlingbo och ner över Lingen. Jag föreslog att vi skulle titta efter om det fanns någon kvarglömd trattis men det röstades ner. Efter fika och några yatzi så drog jag mig norrut igen.
Åkte införbi storebror och hans hustru och blev förplägnad med några skinkmackor. Efter ett antal ronder med kortspel, där jag inte hade en chans mot de kortoxarna, så skulle de sätta sig framför teven och följa med Ingvar, Carl-Jan och Lotta. Jag flydde fältet och när jag kom hem så satte jag mig och läste ut min tegelstensroman jag haft liggande. Precis lagom och slå ihop den, resa mig och sätta på radion för att lyssna till Jussi Björling när han sjöng in julen. Ett tillfälle jag sällan missar.

Så var det då julafton ! Nu är det bara att sätta sig ner och stressa av säger dom, så då gör jag väl det då. Snart dags att gå bort till dotera med sambo och bli bjuden på lunch. När de går ut för att gå ner julmaten har jag ett hedersuppdrag att utföra innan det blir dags att ta sig tillbaka till dem för mer firande. Troligtvis spel hela natten.

God Jul

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar