Juli

Juli
Nicktistlar

söndag 30 november 2014

Lata dagar.

Så har då en helg snart gått och inte har det blivit mycket gjort inte. I går lördag var det sen, lång frukost och melodikryss utan några störningar. Sen var det ju säsongspremiär för Värdscupen i skidor och nån ska ju heja på så att vi vinner. Nu räckte det ju inte med mitt stöd i går men i dag gick det bättre. Tjejerna var ju riktigt bra med Calla på pallen.
Plockade fram stakar och stjärnor i går också, förstår inte hur det kan vara att man inte hittar de grejer som man lagt på en bra plats, lätt att hitta ? Är det bara jag som har det problemet. Igår letade som en tokig i alla prång efter lampa och sladd till stjärnan. Efter dryga timmen hittade jag ju den på det där "bra" stället.

I dag hade jag tänkt mig att gå ner på stan och kolla in läget, det var ju skyltsöndag med allt vad det innebär. Men som sagt det var ju skidor på dumburken. Och sen var det även premiär för skidskyttarna i eftermiddag. Det slöt med att jag nästan missade hela det avslutande fyrverkeriet. Men jag var tvungen att stanna och kolla när jag gick förbi Orionskolan. De hade satt ut flera hundratals marschaller till en lysande Trojeborg. Försökte plåta för det såg så maffigt ut, men det blir ju inte den effekten på bild.

Fick mig i alla fall en uppfriskande promenad på dryga timmen och passade även på att handla innan jag gick hem. Så nu klarar man sig ett tag igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar