Juli

Juli
Nicktistlar

måndag 24 november 2014

En månad kvar till jul.........

......och vi var på Pjäsen med sånggruppen i PRO och sjöng julsånger för c:a tjugofem boende där. Känns lite tidigt ännu att sjunga ett julprogram när det inte är ett dugg vinter ute. Men vad gör det, det är ju uppskattat ändå och de sitter och sjunger med i de gamla låtarna. En hel liten jultablå blev det med sång,diktläsning och lite spex. Våra musiker rev av några låtar som det svängde bra om när vi behövde byta grejer. Kaffe med bullar och kaka blev gaget för oss, men bara att se hur uppskattat det är med lite sång och musik gör att vi gärna går dit igen.

Jag kom ut i mörker och regn och for i väg till Måndagsklubben på rest. Visborg. De hade redan kört några låtar när jag kom dit. Men jag missade inte dagens gäster, Filippa Maurin och Niklas Sojde som var där och sjöng. De har ju varit där tidigare men lika kul ändå att höra, de förnyar ju låtvalet lite för var gång. Göstas hörna hann jag också med och där skulle Gösta riva av Wild cat blues på sin klarinett. Men som han sa efter, "jag kunde den hemma, men jag spelar den efter noter och här blev lite för mörkt och därmed rampfeber", gamla karln. Det är ju en låt som inte rivs av hur lätt som helst och är man en bit över åttio kan jag förstå att inte fingrarna hann med i början. Men han kom i land med den äran och fick varma applåder. En annan som uppmärksammades var Janne trummis mor, Karin Persson, stamgäst vid Måndagsklubben som nyss fyllt nittioåtta år. Hela publiken hyllade henne stående med fyrfaldigt leve och Ja må hon leva. Snacka om krutgubbar o tanter.

Jag får väl se om jag orkar släpa mig ner till tvättstugan i morgonbitti, har plötsligt blivit förbaskat trött om morgnarna. I morse vaknade jag när radion slog i från en bit efter åtta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar