Juli

Juli
Nicktistlar

måndag 6 oktober 2014

Dags för uppdatering ?

Har varit mycket nu och orken har inte riktigt räckt till för att skriva nåt här. Nåväl, kort resumé.

Torsdag var det tvättdag och jag trodde att man ännu kunde få tvätten torr genom att hänga ut den på linan, men icke, var inte mycket till torkväder inte. Fick ta in den ändå eftersom jag skulle spela kort på eftermiddagen. Vi blev fyra fulla bord så det tog lite tid. Hann dock hem och fick i mig lite innan det var dags för nästa övning. Första höstmötet med Rummelraj ute i Vallstena, blev ganska sent eftersom vi inte setts så mycket under sommaren, så det fanns en del att ventilera.

Fredag var det PRO-tour på Gotska, hade lyckats fått i hop sex spelare så vi gick ut i två trebollar. Gick inget vidare för mig på de första nio, men desto bättre på de sista nio där jag gick tre över banans par brutto ! Sen blev det mat och vila på kvällen.

Lördag förmiddag lugna gatan med ring så spelar vi och lösning av melodikryss. Halv två var det dags att ge sig ner till domkyrkan för genrep. Kort paus innan konserten som gick för en absolut fullsatt domkyrka. Tror jag det med en sån uppslutning av körer och musiker. Körförbundets c:a sextio sångare från olika körer, La scala, Capella Gotlandica, NS, Visby vocalensemble, Gotlandsmusikens Jazztrio förstärkta med Jonas Granberg på gudomlig saxofon i Allt under himlens fäste och Var tar evigheten slut (Dannys dream) och även blåsarkvintetten. En och en halv timme med tydligt uppskattad musik.
Hem för kort paus och klädbyte, sen nerpå stan igen den här gången till foajén i biblioteket där fyra olika konstellationer uppträdde en halvtimme var. Nästan ännu mera trångt på publikplats där. På vägen hem var jag tvungen att ta ett vätskestopp och det tog ett tag innan jag kunde lägga örat mot kudden.

Söndag vilodag, naturligtvis. Blev en promenix till storesyrran för en fikastund, på hemvägen en sväng förbi dotera för att hämta en ny deckare i serien som jag just påbörjat. Fyra böcker med dryga sexhundra sidor i var och en. Den första blev det lite streckläsning, klockan hann bli halv tre innan jag släckte en natt ! Tur man inte har några som väntar på en på morgonen.

Och i dag så var det andra omgången i hösttouren, den här gången på Gumbalde. Kanonfina banor, alldeles nyklippta och fina. Det är bara synd att jag ska vara sån slow starter att jag måste spela nio hål innan jag kommer i gång. Sen lite förberedelser inför styrelsemöte i morron förmiddag. Hej vad det går, tur man är panschis.

2 kommentarer:

  1. Det är fullt upp hos dig som vanligt med allehanda göromål.
    Det var en enormt vacker header du har nu. Är den från Gumbalde?
    Ha en skön fortsättning på veckan!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, ibland så är det nästan så det kör i hop sig. Bilden är från Vidbynäs GK, ligger V om
      Södertälje. Det är en höjdskillnad på c;a 30 m ner till de små prickarna mitt i bilden. Fin men jobbig bana.Ha en bra vecka du med. Kram/Anders

      Radera