Juli

Juli
Nicktistlar

torsdag 17 juli 2014

Ingen vidare bantningskur.

Andra dagen på raken som jag är uppe med tuppen. I går morse ringde telefon tidigt och ett SMS lästes upp för mig, om jag ville ha reda på vem som messat skulle det kosta tjugonio spänn. Av innehållet anade jag vem det var men fick inget svar när jag ringde upp. Vi hade bestämt röjardag i Etelhem igen och nu skulle det tydligen bli tidigare. Jag hade ju ingen bil så jag tänkte att jag får väl åka med efterpatrullen. Men så ringde storasyster, hon hade märkt att jag ringt så hon vände och hämtade upp mig. Mycket jobb var det hela dagen med att sortera vad som kunde slängas och vad som skulle kunna säljas. Två fullastade släpkärror till återvinningen på Hemse blev det. Hann ju aldrig få med mig nåt att äta klokt men det fanns ju medtaget av andra. Kaffe, mackor,bullar och kakor, och som tur var vatten.
Blev inte så mycket i magen när jag kom heller, lite rester från kylskåpet slank ner.
I morse var det tidigt upp igen och ner i tvättstugan så upp och få i mig en rätt stadig frukost som jag skulle ha nytta av resten av dagen nästan. Medan tvätten hängde på tork gick jag och hämtade bilen från verkstaden. Började bli kaffetörstig men icke, åkte och handlade, tog vara på tvätten och drog i mig några glas vatten. Snurrade runt lite på måfå innan det äntligen var dags att åka på egen besiktning.
Hade blivit varnad för att det inte skulle vara något vidare, och inte var det väl så himla kul att en läkare kör ner en meter slang i halsen på mig. Men det gick det med och tog inte så lång tid. Inte såg hon något som var konstigt heller, så efter en timme kunde jag äntligen få lite mat igen. Men har fortfarande inte fått i mig något kaffe så nu sitter jag här med begynnande abstinenshuvudvärk.
Och vad värre är, jag börjar misstänka att det är något som jag stoppar i mig som min mage inte tål. Befarar det värsta att det kan vara choklad som spökar, och så är det väl så att jag får ta en kurs i hur man gör när man säger nej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar