Juli

Juli
Nicktistlar

fredag 11 april 2014

Veckan som gick...fort.

Mycket snurrande har det varit hela veckan som börjar ta slut.
Tisdag styrelsemöte med efterföljande möte med nya medlemmar i PRO. Ett bra upplägg som gav mersmak, vi i styrelsen var nöjda och gör troligen om det i höst, de nya verkade också vara nöjda med träffen. Hem och skriva protokoll och uppdateringar av hemsidan.
Onsdagen började med jag inte var direkt på hugget, inte blev det bättre att min f.d. körkompis messade om hjälp med bokföringsprogrammet jag hjälpt honom med. Orkade inte med det och orkade knappt gå till sånggruppen i PRO, inte ens sången piggade upp mig ! när jag väl kom dit. Lite fortsatt uppdatering och tycka synd om mig själv resten av dan. Hoppade över Öronfröjd till och med på kvällen.
Torsdag inte fullt så trött utan ner i tvättstugan kl 7, frukost och så putsa fönster och städa. Vid nytt nödrop från han med den IT-tekniska tummen mitt i hand så ringde jag upp och efter en knapp timmes konsultande över telefon hade jag fått han euforisk nöjd. Han lovade på sittande bak fri öl under kvällen, för du kommer väl ner på Jazzklubben i kväll, frågade han. Eftermiddagen sista spelomgången PRO bridgen för våren med gemensam fika efter.
Och sen så småningom ner på Munken där ett förband, bestående av musikstuderande ungdomar spelade som de aldrig gjort annat. Tre tjejer på sång, två tjejer på klaviatur och tre killar den ene gitarr, den andre bas och så den tredjae på slagverk. De efterträddes av Ida Anderssons Band, Ida på sång omgiven av fem genommusikaliska killar spelade och sjöng blues. Och bluesen de framförde var allt gjort av kvinnor. Oj vad det svängde.
Hade annons inne på sommardäck till salu förut, ingen ringde, sänkte priset lite och ny annons inne i dag i tidningen. Ringde en när jag lagom kommit i gång med sista fönstret, det som låg i sol hela dan i går. Fick ge mig i väg söderut för att kolla upp om det var fyra eller fem skruvhål i fälgen. Tyvärr fel antal, hann ringa en till men där var det fel mått på centrumhålet i fälgen. En tredje, dam, fick med besked om fel antal hål och den fjärde förvarnade jag om fälgen. Spelar ingen roll sa han det är däcken jag är ute efter och där stämmer det sa han. Han skulle höra av sig senare men det senare har ännu inte varit. Får väl se vad som det blir av med däcken, återvinningen ligger ju inte så långt bort.
Men de tar ju inte emot däck på fälg utan då måste de säras åt först för då går det bra !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar