Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 16 april 2014

Stilla veckan

Dagarna som gått har varit varierande. Lördag städdag på När med efterföljande spel, gott väder och trevligt umgänge. Vi var nånting uppemot femtio st och i det efterföljande spelet var det c:a trettio som deltog. Greenkeepern och hans Chippen åkte med mig till stan, hunden sov hela tiden ändå till vi var förbi Roma. Då skulle alla korvar han blivit matad med upp igen. Som den greenkeeper han är, beredd på allt så gick det ganska lyckligt av, lite begagnade korvstumpar på durkmattan bara och en trasa som behöver tvättas.
Måndagen var det mitt näst sista årsmöte för i vår, PRO uppe i Tingstäde på Försvarsmuséet. Åkte upp ensam lite tidigare för lite skådning och visst, på Lokrumemyr gick tre Brushanar och tre Rödbenor och letade föda. I övrigt var det även änder, gäss och tranor i den översvämmade myren. Årsmötet tog lite tid, så klockan var ganska mycket när jag anslöt till de andra syskonen och kunde delta i den tröggenomförda bodelningen.
Sov dåligt på natten och avslöt den med en frossaattack och dålig mage. Trodde det kunde bero på nässprajen jag tagit och att jag inte tål den. Är lite känslig för penicillin så tänkte det kunde vara något ämne i den som gjorde att jag kände mig som en skit hela tisdagen. Var dock i väg på sista mötet om Golfa Gotland Runt på kvällen, något bättre men fortfarande trött.
I dag var det bättre fart men ringde för säkerhets skull till vårdcentralen och fick besked att Nezeril innehåller i stort sett bara saltvatten. Fick jag mer besvär med mina öron i helgen så fick jag ringa ett specialnummer för att få ev vård. Blev en tur på skjutfältet i stället, skapligt väder med gnistrande sol, men längs sjön var det ingen vidare värme. En hel del nya arter för året blev det, både de som skulle ha dragit vidare norrut härifrån redan som Fjällvråk och Varfågel, och de fåglar som nyss kommit hit från varmare breddgrader.
Stannade till vid en vaktkur och där fanns det flera värmeälskande figurer.
Körkmackar, eller Riddarskinnbagge som den egentligen heter.

Var förbi Kuse änge där jag bland annat hittade de här Vätterosorna.

Och som avslutning ner till Fridhem där jag hittade ett verkligen
passande motiv så här i påsktider.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar