Juli

Juli
Nicktistlar

torsdag 4 oktober 2018

Uppstart.

  Så satte Slitegolfarna i gång för hösten med bridgen. Jag vet snart inte om jag är ordinarie, ordinarie reserv eller bara reserv. Verkar som det är spelare borta hela hösten i omgångar så det blir nog att cykla dit på torsdagsförmiddagarna. Blev hoplottad med en av mina före  detta orienteringskompisar från ungdomen. Jag fick vara spelförare direkt första brickan, men sen blev det inget förrän den absolut sista som jag fick spela. Men det är ju det som är kul med bridgen, gäller att kunna sköta även de "dåliga" korten. Vi hade väl en del missförstånd men vi hade några par bakom oss. Och kul var det som sagt.

  Hem och fixade till en gryta, hälften i magen och den andra hälften i frysen för kommande behov. Så var jag bort till de PRO-are som spelar bridge på torsdag eftermiddag. Han som leder dem hade problem hur man räknar i fyrmanna och jag försökte hjälpa honom sågott jag kommer i håg. Det är minst tjugo år sen jag spelade den varianten, men jag tror han fick kläm på det.

  Upp på kolonin för att gräva upp potatis, nu är det bara sex potatisstånd som står kvar i jorden. Och nu är det snart dags att gräva om jorden, har skaffat pelletrerad kogödsel för att gödsla med. Himla bekvämt och bara ta en liten säck på axeln vid Linds. Räcker till uppemot hundrafemtio kvadratmeter så det räcker och blir över. Skaffade samtidigt vitlök till att få ner i marken inom närmaste tiden. Frågan är bara när...golf en dag och bridge en annan och som det sen inte kunde vara nog så är det massa möten och utbildningar framöver. Men det gäller att pussla på.

  Var bort och såg om det fanns någon Spikklubba kvar och det var det. Trodde att folk skulle gräva upp och flytta hem till sina trädgårdar eller varför inte kolonilott.
Bild från början av September...

....och bild från i dag en månad senare.


2 kommentarer:

  1. Spikklubba dök upp i en rabatt på Stenstugu helt plötsligt. Himla snygg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fröna kan tydligen ligga i jorden i flera år och kan som de här som jag sett börja gro när de nu lagt på jord när de gjort i ordning vägen. Fin är den men hela växten är giftig.
      Kram, Anders

      Radera