Juli

Juli
Nicktistlar

tisdag 4 september 2018

PRO-dag.

  Hann få i mig min frukost förrän det blev mörkt i morse, men det blev inte kaffe förrän jag kom bort till där vi skulle ha vårt styrelsemöte. Det första efter sommaren, ordföringen hade skaffat mackor till prov för vi kan inte vara i köket i Västerhejde bygdegård i höst. Skolan bygger om och barnen får gå till bygdegården för att äta. Påföljd för oss att vi har sent tillgång till köket för att koka kaffe. Men som sagt mackor kan vi inte göra själva. Mycket behandlades under mötet, mycket planerande inför hösten. Kom hem för att lagom hinna att få med annonser till på torsdag. Fixade för att få lite i magen, tur att jag har mer eller mindre färdiglagat i frysen. Det är ju så att när jag ändå fixar mat blir det några portioner extra, bra att ha i frysen.

  Sen var det dags att sticka iväg för att boka en lokal som vi ska ett möte med nya medlemmar i. Blev inget möte i våras så det var en hel del som jag drog ut på lista. Kommer allihop som vi ska ringa upp och bjuda in lär det bli trångt i lokalen jag bokade. Åker bortförbi affären för att hämta en bok som har kommit och samtidigt handla lite nödvändigt. De första jag träffar på där är mina systrar som är där och förtidsröstar och sen kommer det en f.d jobbarkompis med sambo och är pratglad. Så det tar sin lilla tid innan jagfått handlat och fått ut min bok.

  Kommer hem och har fått meddelande om att jag har mer annonser att sätta in om våra aktiviteter, men de får vänta till nästa torsdag. Så i dag har det gått för fullt hela dagen, några kontakter måste jag ta i morgon också så det är frågan om jag inte ska begära lite mer arvode för slitage av skosulor. Dator och papper m.m. får jag ju lite för men skorna.....  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar