Juli

Juli
Nicktistlar

måndag 26 februari 2018

Blandade känslor.

  I dag vaknade jag till en ordentligt vit dag, de var här och skyfflade bort snö tidigt. Men vad hjälper det när det sen kommer en dm till under förmiddagen. Tänkte åka och handla och sen tänkte jag åka på Måndagsklubben i eftermiddag. Men kom på att jag har ingen lust att hämta en snöfri bil i garaget och sen ställa den ute. Då får jag ju en iskall snöig bil när jag ska åka och hämta syrran för vidare färd till klubben.
Fick bli en titt i frysen och se vad jag kunde få till lunch. En liten back köttfärssås passade bra, bara att koka spagetti till den så det ordnade sig.

  Har ju kommit på att jag ska dokumentera byggandet på A7-fältet. Kom i gång lite försent bara, när jag flyttade in fanns ju bara villorna nedanför mitt sovrumsfönster och så Pingstkyrkan litet längre bort. Och nu växer lönnen utanför upp igen så nu är det sista chansen att fota från sovrumsfönstret. Nästa gång de klappar lönnen bor jag nog nån annan stans, äldreboende eller kanske rentav en etta med jordvärme. Vem vet. Tänkte i alla fall visa fem bilder som dokumentation, tagna med mobilkamera så kvaliteten är därefter. Och det står det ju ett träd i vägen som sagt.
Solen på väg upp över de nya  hyreskåkarna på andra sidan Jungfrustig 20140207

Här har de två första av Gotlandshems stjärnhus kommit på plats bortanför Pjäsen.
Även här är solen på gång och datum är 20150920

Ungefär samma vy men nu är de lägre av Gotlandshems hyreshus mittemot Stjärnhusen
på högra sidan av Törneqvior på väg att byggas 20160314

Och här har de två Stjärnhusen på Greta Arvidssons gata byggts och håller på att
inredas. Man ser sexvåningshuset omedelbart till höger om Pjäsen. Fyravåningshuset flyttades 
in i första februari och nu i månadsskiftet flyttar de in i huset som skymtar. 
Det är Gotlandshem även här och datum är 20171125
Kranen är där Trygghetsboendet byggs.

Det här kortet är taget i dag, 20180256, och här ser man kranen och även lite av Trygghetsboendet
sticka upp i vänsterkanten över Pingstkyrkans tak. PEAB bygger och Svenska Vårdfastigheter ska 
stå för huset. Nästan mitt i bilden så sticker första huset av Bo Klok upp över de svarta hyreshusen. 
Skanska bygger och inflyttning  nån gång i början av nästa år. Där blir det bostadsrätter från ettor till fyror. Till de sjuttiotvå lägenheterna var det nästan åttahundra intresserade.

  Eftermiddagen var som sagt vikt för Måndagsklubben. Där var det så gott som ingen av de ordinarie med.
Pianisten och altsaxofonisten/flöjtisten var på annan spelning på fastlandet och trummisen var på annan spelning. Då var gubbarna i Playboys tillfrågade om de inte kunde vara med, där spelar ju den ordinarie kapellmästaren och de hade övat in program i går. Under natten blev Bernt Eklund sjuk så nu fick de ta in Lars Hasseroth på trombone och det gick ju bra. I bandet spelade annars ordinarie Bernt Eklund saxar, Bertil Gottfridsson trumpet, Göran Cederlöw saxar, Janne Persson trummor och Bernt Jacobsson elorgel. Sen hade de tagit med basisten Ulf Ekvall, han spelar ju ordinarie på Måndagsklubben. Och Gösta Lyttkens var uppe och hängde med i en hel del av låtarna. Lite annorlunda men ett ordentligt sväng på gubbarna och ett jäkla drag var det. Även om kapellmästare Bertil i bland sa , den här repeterade vi ju ändå på i går. Uppskattat av jag tror inte jag ljuger när jag säger alla. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar