Juli

Juli
Nicktistlar

söndag 7 oktober 2018

Söndageftermiddag.

  Blev inget skrivet i går, kom ganska sent hem på kvällen så jag startade inte upp datorn. Annars var det som vanligt på lördagarna, eller kanske inte. Jag sov över Lördag med Lisa faktiskt, vaknade inte förrän Ring så spelar vi satte i gång. Och Melodikrysset var rätt klurigt men jag fixade det till slut, det ena ger det andra. Sen laddade jag upp för eftermiddagens körkonsert med NS, de firade etthundrafemton år med stor mansdominerad uppsättning. Jag tyckte att första halvan var lite seg med dåligt ljud i bland och texter på utrikiska, estniska bl. a. Första set avslöts med en joik.

  Andra halvan blev det mer "riktig" manskörssång med stycken som jag hängde med lite bättre. Men även lite mer okända som dock var lättare att ta till sig. Och naturligtvis ett extranummer där dirigent Karin Eklund kallade upp alla gamla sångare ur NS för att medverka. Nästan så jag ångrade att jag inte sprang med när jag fick höra introt, Södermans Bondbröllop. Har ju varit med och sjungit den några gånger, melodin sitter skapligt bra men texten knölar jag väl till på vissa ställen om jag ska stå och sjunga den rätt upp och ner.

  Sen bjöd mellansyrran på mat, vi var ju fyra syskon som var med på konserten så det fortsatte med mat och en hel del prat. Kvällen avslutades med ett spel Sequence och sen fick jag skjuts hem av storasyster när hon ändå skulle se till att lillsyrran kom hem. Blev i stort sängen direkt med GT:s lördagskryss men det somnade jag ifrån.

  Förmiddagen i dag bjöd ju inte på nåt vidare väder så jag satte mig framför datorn och uppdaterade lite. Lade in några annonser och och såg till att jag fick lite mat i magen. Blev en kombinerad fisk och grönsaks-gryta med en hel del godsaker i. Höll inte på att bli nåt kvar att frysa in till senare tillfälle. Sen är det frågan om jag ska börja fixa till på balkongen. Ta in vad som finns därute av pelargoner och kaktusar förrän det kommer en ordentlig frostnatt. Bara frågan var jag ska göra av dom, kaktusarna får jag väl trängas med i sovrummet. Det är enda rummet som det inte är någon värme påsatt och kaktusarna behöver ha lite vintervila. Men, men ännu klarar dom sig därute om jag bara ställer in dom under tak så att de inte ruttnar bort av allt regnande. Är det inte det ena så är det de andra.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar