Juli

Juli
Nicktistlar

lördag 28 april 2018

Nu är jag på gång.

  Spelade min första tävling och första artonhålsrunda på över sju månader i dag. Storebror och jag spelade parspel på När, resultatet var väl inte så lysande men vi hade en bra dag. Vi blev hoplottade med två kåksgubbar och vi hade en riktigt trevlig boll. De spelade bra båda och placerade sig som trea sammanlagt och vi var betydligt längre ner i listan. Vi hade tur både med vädret och sällskapet, vad kan man mer begära. Och jag sitter här och plitar utan att känna av nåt i kroppen, lite stelt är det visserligen och värre är det väl i morgon bitti. Men jag har inte ont, så nu ska jag sikta in mig på PRO-mästerskapen, både här på ön och sen i september på Lundsbrunns bana i Västergötland.

  Vårårsmöte efter tävlingen på eftermiddagen och där jag gjorde en liten prisceremoni i restaurangen och överlämnade vandringspriset i vår hösttävling 8-an. Jag kunde ju inte vara med och försvara fjolårets vinst så jag har vänta till lämpligt tillfälle. Han gjorde i sin tur en liten kupp, han blev vald till årsmötets ordförande. När han tog över klubban så tyckte han att årsmötet skulle börja med att hylla Närs golfdomare som fyllde fyra gånger arton år just i dag. Jag fick tacka för ovationerna, tydligen hade min bror ett litet finger med i spelet också.

  Firade med en lilling när jag väl kom hem, sen får vi se om det blir nåt mer firande i resten av helgen. Inte för att det är mycket att fira när man nu kommer upp i åldrarna.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar