Juli

Juli
Nicktistlar

fredag 27 april 2018

Mycket sång blev det.

  Hemma från en trevlig fest med Öronfröjd, eftersom våren är på G så hade altarna temat fåglar. Kluriga frågelekar med fåglar som förtecken passade mig som hand i handske. Gott käk hade de fixat till med pajer för alla smaker och till det fick vi förtära egen medhavd dryck. Smaskiga tårtor till kaffet blev det också. En hel del av repertoaren från flydda dar sjöngs igenom. Knappast någon tyst minut under hela kvällen. Men det märks ju att medelåldern stiger, det var sällan jag var hemma samma dag under tidigare fester. Och nu var jag ändå kvar och hjälpte till med att ställa lokalen tillrätta.

  Vi har en ny tjej med i kören så förrän alla började knalla hemåt så fick vi presentera oss. Och det är kul för det kommer fram en del som man aldrig haft en aaaaning om. Ett femtontal var kvar och sjöng vår hemgångsvisa där vi står i en ring på golvet och som i visan håller om varandra. Den har vi haft sedan vi hade en HasseåTage-konsert och där vi sjöng den liksom dom gjorde i Animalen som sista sång.

  Nu gäller det att ladda inför morgondagen, tjugo minuter i elva står vi på första tee min Bror och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar